Blog van Nanda: op avontuur in Nepal!

Geschreven door onze Adventure Blogger: Nanda.

Op avontuur!

Jahoor daar zit ik dan, eindelijk in het vliegtuig! Nadat ik Bo een knuffel gaf voor de douane om 19:30 uur, vertelde een stewardess mij dat ik wel mocht opschieten om mijn vlucht te halen. Ontiegelijk snel door de douane gegaan en gerend om mijn vlucht te halen. De eerste paar dagen in Nepal stonden in het teken van de taal leren kennen, de cultuur ontdekken en het lekkere eten uitproberen. De komende 4 maanden verblijf ik in Kathmandu.

Het is op dit moment winter in Nepal en ze hebben hier geen centrale verwarming. Truien, sjaals en dekens zijn je eerste levensbehoefte. En Nepalese melkthee, heel veel van die heerlijke melkthee! Overdag is het aangenaam als het zonnetje schijnt, maar ’s avonds koelt het af en zitten veel mensen buiten om een vuurtje gemaakt van hun eigen afval.

Gastgezin

Toen ik aankwam bij mijn gastgezin werd ik gelijk goed verwelkomd. Iedereen is super beleefd en lief, ingetogen en ze zorgen goed voor me! Na een paar weken van elkaar leren kennen en tijd met elkaar door te hebben gebracht, kan ik zeggen dat het voelt als thuiskomen na een dag op school. In het huis van mijn gastgezin is geen warm water, vaak helemaal geen water en de stroom valt regelmatig uit. Ik heb na een paar weken een waterkoker aangeschaft om toch warm te kunnen douchen in een teil water, thee te kunnen maken en een kruik te kunnen opwarmen.
Na twee weken is mijn gastgezin zusje bij mij op de kamer komen slapen. Dit gaat erg goed en we praten veel, heel gezellig. Ondanks het cultuurverschil kan ik hier mezelf zijn!

Project

Vanaf thuis is het 15 minuten lopen naar school. Ik loop langs de vervuilde rivier en kleine huisjes met arme mensen. Ik kan hier nog niet helemaal aan wennen. De eerste weken op school waren erg wennen door de taalbarrière, maar inmiddels heb ik mijn draai gevonden! Lekker yoga les geven en heerlijk knutselen met de kinderen. Over een paar weken is er een fundraising op school en daarvoor moet een hoop gemaakt worden. Het is heel fijn om me hiervoor nuttig te maken.

Activiteiten

Na een week in Kathmandu ben ik met een vriendin naar de Monkey Temple gegaan. Super leuk om die aapjes te zien en het is echt een hele mooie tempel. Daarna zijn we in Bagmati een heuvel op geklommen en zaten we in de natuur. Oh.. Wat had ik dat gemist; de geur van bomen en frisse lucht. En wat is het uitzicht geweldig! Vorig weekend ben ik mijn gastgezin naar de Botanical Gardens geweest en zondags ben ik met 2 vrienden naar Nagarjun National Park gegaan om een dagje te gaan hiken. 2650 traptreden verder hadden we prachtig uitzicht over Kathmandu en het was een heldere dag dus de Himalaya toppen waren te zien. Geweldig wat een natuur hier. De afgelopen weken heb ik veel Dal Bhat gegeten, Momo’s geprobeerd, Kathi Roll gegeten, typisch Nepalese sesamsnoepjes gegeten (niet aan te raden haha) en ben ik verliefd geworden op garlic naan met chicken curry of mix veg curry.

Aankomend weekend ga ik met een aantal vrienden mountainbiken en ik heb een tripjes naar Pokhara en Chitwan gepland. Ben benieuwd!

Sanne is aangekomen in Cambodja. Lees snel hoe het met haar gaat!

Sanne is gearriveerd in Cambodja. Lees meer over haar aankomst en het begin van haar reis! ...

Wat is een omgekeerde cultuurshock? Lees de blog van Nanda: terug in NL

Nanda naar Nederland Om 6:00 de wekker gezet want om 8 uur ga ik samen met...

Ontvang onze nieuwsbrief

Nieuws, reisverhalen en meer!